fredag 21 november 2008

Smutsiga pengar

Tessan fick betalt, visst, men till slut blev pengarna smutsiga. Hon tog fram sedlarna, höll upp tändaren. Sprätte upp lågan och tände på.

När pengarna var borta skulle det aldrig ha hänt och allt skulle bli bra igen. Jag eldade upp en i taget och trodde verkligen att det skulle kännas bra, att allt skulle försvinna bara pengarna försvann. Det var inte svårt och inget jag tänkt göra heller. Det blev bara så, och samma sekund som tanken flög genom huvudet kändes det liksom som om det var det jag behövde göra. På något sätt inbillade jag mig nog att det skulle vara som att spola tillbaka ett band och ändra innehållet innan man sätter igång det igen. Finns det inga bevis, då har det liksom inte hänt. Men efteråt kändes det precis likadant.
/Tessan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läser 14 år till Salu nu! Den är såå bra! :D Hon har precis flyttat in i sin egen lägenhet och hon har blivit "hittad" av en av männen!
Den är så bra! Och de är riktigt bra jul läsning! ;)
Ha de bäst! <3

Anonym sa...

Tack för att du har medverkat till att ge ut denna viktiga bok. Jag ska läsa den så fort jag kommer åt.