måndag 16 mars 2009

"En bok som ALLA borde läsa"

Få saker gör mig och Tessan så glada som läsarreaktioner på "14 år till salu". Tack snälla. Så här skriver Emooma om boken.

Boken är otroligt gripande och väldigt svår att släppa ifrån sig. Det är sällan jag gråtter till böcker eller film även om de är hemska men denna boken fick mig att fälla tårar. Hur kan det finnas så känslokalla män som torskarna? Det är dem som är vuxna och borde ha så mycket förstond attde förstår att man inte har sex med en 14 årig tjej. Boken är mycket viktigt och det är otroligt strong och otroligt bra gjort av Tessan att berätta sin historia dels för att detkan väcka debatt i vårt avlånga land där många tror att något sådant här inte skulle kunna förekomma och om sånna här problem kommer upp på ytan och man får reda på hur illa det kan gå så kanske flera unga tjejer och killar tänker sig för innan de utsätter sig för något sådant farligt för visst första gången kan det kännas som lätförtjänta pengar men är det värt att man förstör sitt liv och sin egen kropp för några fjutiga hundralappar? är man inte värd mer än så? Jag tycker detta är en bok som ALLA borde läsa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag läste ut boken igår, det tog bara några dagar. Otroligt gripande och sorlig. Tänk hur en händelse kan få hela tillvaron att bli fel. Jag vart väldigt tagen och min tankar går till Tessan. Jag är glad att hon lyfte sig ur detta. Starkt!