söndag 8 mars 2009

Glatt författarhjärta

Jag fortsätter att snoka runt lite på nätet efter saker som har med 14 år till salu att göra. Det är ungefär som att gå och tjuvkika på klapparna under granen innan julafton. Kommer de att innehåller något man tycker om? Recensionerna av min och Tessans bok känns som världens finaste julklapp. Att läsa en sådan här recension - det värmer i författarhjärtat.

Jag måste säga att detta är en av de absolut bästa böckerna jag har läst. Alla borde läsa denna boken, så att samhället öppnar ögonen. Detta är någonting som händer även i Sverige. En mycket hemsk bok som jag grät mycket till. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att uppmana er att läsa den. Det är bäst att få sin egen uppfattning av boken. Den är absolut läsvärd! Boken säger egentligen precis det man inte vill höra, men det är otroligt nödvändigt att göra det. Även om Sverge är ett fantastiskt bra land att bo i, finns det luckor.

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Vi köpte boken igår - min sambo började läsa igår, har inte släppt den mer än när han är tvungen. Det är ett bra betyg! Jag ska ta över och läsa den så fort han är färdig, vilket är när som helst.. :) Kramar

Anonym sa...

Hej! Jag köpte boken i fredags kväll och läste ut den idag. Jag finner verkligen inte några ord för hur bra den är. Den är gripande och gör så att man öppnar upp ögonen. Jag kunde inte sluta läsa den när jag väl började.

Jag har tippsat alla mina kompisar om boken och nu ska jag försöka få min äldre syster att läsa den.

Jag kan inte säga mycket mer. Jag älskar boken och på något lustigt sätt tycker jag att boken blir bättre eftersom den är baserad på en sann historia.

Ha det jätte bra!
/ Alexandra (en mycket nöjd läsare av boken)