måndag 13 oktober 2008

Tessans styrkebesked

Var är Tessan idag?
Många undrar.
Faktum är att hon bor kvar i sin gamla hemstad, den där "allt hände".
Det är otroligt starkt.

"Idag när jag ser någon av männen försöker jag ofta gå åt andra hållet, ställa mig bakom en hylla. Men sen kommer jag liksom på mig själv med det och tänker att det inte är jag som borde undvika dem. Ibland försöker jag ta ögonkontakt. Jag antar att jag på något sätt vill se om ... om de skäms, om de känner sig obehagliga till mods, om de ... ångrar sig. Det känns ganska bra, att kunna gå förbi och känna att trots det han gjorde mår jag bra. De kan inte trampa på mig längre. Jag vill att de ska se att jag liksom inte ... är rädd. Att jag inte undviker dem. Att de faktiskt inte lyckades förstöra mig."

Inga kommentarer: