onsdag 29 oktober 2008

Skuldbelägg aldrig ett barn

Idag säger Tessan själv att hon blir rädd när hon tänker hur hon levde.
Hon får medhåll i bloggvärlden och bland recensenter av boken - det är ALDRIG okej att skuldbelägga ett barn, hur många initiativ han eller hon än tar.
Så här skriver Tessan själv:

"Det är svårt att leva med vetskapen att jag utsatte mig själv för så mycket och dessutom inbillade mig att jag behövde det. Det är svårt att ta in, och det är lätt att lägga all skuld på sig själv. Fast jag har blivit bättre på att inte göra det. Jag vet att det fanns något bakom som gjorde att det blev som det blev. Jag var ett barn. Det är aldrig okej att göra så som männen gjorde mot mig, speciellt inte mot ett barn även om barnet själv tar alla initiativ i världen."

Inga kommentarer: