söndag 24 augusti 2008

Författaridol säger sitt

Jag har haft idoler i hela mitt liv, inom alla områden. Musiken. TV. Skrivandet. En av mina största författarförebilder är heter Maria Ernestam - och i januari tog jag mod till mig och skickade det oredigerade bokmanuset till henne. Sedan var jag nervös. Gånger tusen. Efter någon vecka fick jag svar. Det löd så här:

"... boken har redan lämnat mig med många frågor och fått mig att tänka oerhört på min egen flicka och hur jag behöver skydda mina barn och lyssna på dem. Du kan vara väldigt stolt och nöjd med den här. Jag kan inte tänka mig annat än att den kommer att få fina reaktioner och jag hoppas att den väcker debatt."

På tisdag kommer Maria på boksläppsfesten. Vilken ära.

3 kommentarer:

No-one sa...

Om jag skulle läsa en enda bok av henne, vilken skulle du rekommendera då?

Caroline Engvall sa...

Den första, Caipirinha med döden. Fantastisk.

Anonym sa...

Håller med, Caipirinha med Döden är en helt fantastisk bok!!!