onsdag 13 augusti 2008

Skrivresan - del 4

Dagboksanteckning från den 27 oktober 2007. Sjutton dagar in på skrivresan.

Tessan är här. Nu ska det bli bokskriva På Riktigt.
är jag var liten skrev jag massor av böcker. Inte långa eller bra på något vis, men jag kommer ihåg att jag alltid ansträngde mig att komma på så långa namn som det bara gick till mina huvudpersoner. För att namnen skulle upp mycket plats i boken och den skulle bli så lång som möjligt. Som Alexandra Andersson. Eller Angelica Johannesson. Långa namn. Mycket plats.
Men!
Nu när jag verkligen har chansen att hitta på en helt egen värld full av namn (det är bara Tessan som heter som hon gör på riktigt) har jag kommit på mig själv med att bara ha med korta namn. De fingerade personerna heter Jenny. Mats. Jens. Niklas på sin höjd. Mycket märkligt.Nu får jag nog ta och drämma i med något längre.Vilket kan vara det längsta svenska namn som finns, måntro?

Inga kommentarer: